
De praktijk werkt niet met een wachtlijst.
Indien Praktijk Lignum ruimte heeft kunt u meestal binnen enkele weken na verwijzing van de huisarts terecht. Wanneer de praktijk geen ruimte heeft, worden er geen nieuwe cliënten aangenomen.
Meer informatie vindt u hieronder en op de homepagina.
Wachttijd tot intake: 4-10 weken (i.v.m. vakantieperiode in augustus)
Praktijk Lignum heeft op dit moment beperkt ruimte voor nieuwe cliënten.
De praktijk heeft ruimte voor cliënten die verzekerd zijn bij gecontracteerde zorgverzekeringen: ASR of De Amersfoortse, DSW of Stad Holland en bij Zilveren Kruis, De Friesland, FBTO of Interpolis.
Voor andere zorgverzekeraars geldt in 2025 ongecontracteerde zorg en kunt u zich alleen aanmelden (als er ruimte is) indien u bereid bent de eigen bijdrage per sessie te betalen (hoogte afhankelijk van het percentage vergoeding van het NZA-tarief vanuit uw verzekering, vraag dit goed na en kijk voor meer informatie over de tarieven bij ’tarieven en vergoedingen’).
Wachttijd tussen intake en behandeling: Geen wachttijd (uitgezonderd vakantieperiode)
Praktijk Lignum hanteert geen wachttijd tussen intake en behandeling. Indien er plek is voor
intake en vanuit de intake gebleken is dat het aanbod van Praktijk Lignum passend is, kan
verdere behandeling wachttijd na de intake volgen.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling en verwijzing naar een gecontracteerde zorgverlener. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen bij het zoeken, zodat u binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Wachttijd actueel per 25 juni 2025